اصول طراحی برندبوک
برندبوک چیست؟
این راهنما در مورد چگونگی ایجاد یک برندبوک تجاری برای مشاغل کوچک شما در سال 2021 است ، با این حال اجازه دهید ابتدا در مورد آنچه یک کتاب تجاری است بحث کنیم! کتاب نام تجاری (راهنمای برند یا راهنمای سبک) مجموعه ای از قوانین است که نحوه عملکرد نام تجاری شما را توضیح می دهد ، عناصر اصلی برند شما و هدف اصلی برند شما چیست. کتابهای تجاری بر هر کمپین بازاریابی ، ارتباطات و محصولات/خدمات تأثیر می گذارد.
آژانس هویت بصری آرمکده علاوه بر طراحی برندبوک در زمینه طراحی لوگو نیز فعالیت می کند. شما می توانید برای دیدن نمونه لوگو و بازسازی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
آنها مانند دستورالعمل های استراتژیک هستند ، زیرا همه جنبه های نام تجاری شما را پوشش می دهد. به طور کلی ، کتاب تجاری اهداف زیر را برای تجارت شما ارائه می دهد:
موقعیت برند خود را ارتقا دهید
تمام تیم خود را در پیام نگه دارید
با همسویی با استراتژی تجاری خود ، موقعیت تجاری خود را عمق بخشید
چرا هر نام تجاری به یک برندبوک نیاز دارد؟
اگر شما یک شرکت کوچک دارید ، ممکن است فکر کنید که داشتن یک نام تجاری چندان مهم نیست ، اما هر برندی در خارج باید این راهنمای سبک را داشته باشد تا مطمئن شود که همه عناصر بصری آنها با یکدیگر مطابقت دارد.
فرض کنید شما تنها طراح شرکت خود هستید. شما تمام عناصر بصری را طراحی می کنید ، مانند لوگو ، وب سایت ، کارت های کسب و کار و سایر مواد. البته ، شما همه عناصر و “قوانین” را به صورت قلبی می دانید. حال ، فرض کنید پس از چندین سال ، طراح دوم را استخدام می کنید تا بخشی از حجم کار شما را اداره کند. در این مورد ، شما مسئولیت این را دارید که تمام دستورالعمل های مربوط به نام تجاری را از حافظه خود به این شخص آموزش دهید.
با این حال ، مطمئناً بسیار ساده تر خواهد بود اگر بتوانید کتاب تجاری را به او بدهید ، که شامل همه چیزهایی است که باید بداند: رنگ ها ، اندازه لوگو و محل قرارگیری ، فونت ها و غیره.
مثال دیگر زمانی است که شما یک فریلنسر هستید که با مشتریان مختلف کار می کند. در این مورد ، یک برندبوک راهی عالی برای بازگشت به کارهایی است که چند ماه پیش انجام داده اید ، بدون نیاز به مرور فایل های قدیمی خود فقط برای اینکه بفهمید از کدام رنگ یا فونت برای آن پروژه استفاده کرده اید. در عوض ، شما فقط می توانید کتاب نام تجاری را باز کنید و همه چیزهایی را که باید بدانید فقط در چند ثانیه ببینید.
برندبوک با سهولت و سازگاری بیشتر کارها به تک تک شرکت ها کمک می کند. ایجاد یک نام تجاری در هنگام کار بر روی پروژه چیزی نیست که زمان بر باشد ، اما می تواند ساعت ها در کار شما صرفه جویی کند.
محتوای برندبوک چقدر باید باشد؟
طول کتابهای مارک تجاری می تواند بسیار متفاوت باشد: از یک صفحه تا دهها صفحه بسته به پیچیدگی شرکت شما و تعداد عناصر بصری ، مواد بازاریابی تولید شده.
به عنوان مثال ، یک وب سایت ساده با طراحی لوگو ، تایپوگرافی مشخص ، رنگ و بدون مطالب آفلاین می تواند دارای یک نام تجاری باشد که فقط یک صفحه است. با این حال ، یک شرکت بزرگ با بخش های مختلف و رسانه های مختلف بازاریابی/تبلیغاتی احتمالاً دارای یک کتاب تجاری واقعاً طولانی است که همه دستورالعمل های استفاده از آنها را روشن می کند.
به طور کلی ، نام تجاری شما نباید بیش از حد لازم باشد ، بلکه باید به اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند همه اطلاعات مهم در مورد سبک بصری برند شما را به طور موثر انتقال دهد.
عناصر اصلی کتاب برند
در حالی که عناصر معمولی کتاب های مارک از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکت های کوچک تا بزرگ متفاوت است ، اینها اصلی ترین مواردی هستند که باید در برندبوک خود وارد کنید.
معرفی برند: این مانند معرفی داستان پشت نام تجاری شما و چگونگی توسعه هویت بصری آن در طول زمان است. بدون آن ، بدون اینکه کجا بودید و کجا هستید ، درک این که هم برای کارمندان قدیمی و هم برای کارکنان جدید بسیار دشوار خواهد بود که کجا می روید.
راهنمای لوگو: لوگو مهمترین چیز در هویت بصری برند است و مانند امضای شرکت است. با این حال ، گاهی اوقات آرم ها می توانند بدون دستورالعمل های مناسب به صورت اشتباه کشیده شوند ، تغییر اندازه داده یا تغییر رنگ دهند. اکثر مارک ها دارای لوگوهای متفاوتی برای استفاده در مکان های مختلف هستند: رنگی ، سیاه و سفید ، برای وب ، برای چاپ ، با برچسب ، عمودی یا افقی. بدون یک کتاب تجاری با دستورالعمل های واضح در مورد رنگ ها ، اندازه ها ، قالب ها برای انواع لوگوها ، به خاطر سپردن همه موارد برای طراحان شما واقعاً گیج کننده است.
پالت های رنگی: ما هر نام تجاری را با رنگ های خاصی مرتبط می کنیم. به عنوان مثال ، ما کوکا کولا را با قرمز ، اسکایپ ، فیس بوک - با آبی ، اپل - با سیاه/سفید/خاکستری و غیره مرتبط می کنیم. کتابهای تجاری باید به وضوح تعیین کنند که شرکت باید از چه رنگهایی برای حفظ هویت برند استفاده کند.
قلم ها: مانند رنگ ها ، هر مارک دارای مجموعه ای از انواع حروف است که از آنها با لوگوهای چاپی و روی وب استفاده می کند. کتاب های تجاری به وضوح نمونه هایی از فونت ها را همراه با توضیح کامل نحوه و زمان استفاده از آنها نشان می دهند.
خطوط برچسب: برخی از شرکتها آرم ها را با نشان های تجاری ترکیب می کنند تا بدانند مارک تجاری چیست ، بازار هدف آنها یا محصولات/خدماتی است که ارائه می دهند. یا ، برچسب ها برای استفاده در کمپین های خاص ، ضمیمه امضای ایمیل یا استفاده در تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی نگهداری می شوند. به دلیل تنوع استفاده ، کتابهای تجاری برای ارتباط با کارکنان در زمان و چگونگی استفاده از برچسب ها مفید هستند.
کپی رایترینگ: در شرکت شما ممکن است بیش از یک نویسنده کپی داشته باشید که برای کمپین های مختلف شما محتوا می نویسند. لحن ، صدا و سبک همه این مطالب باید به یک شکل نوشته شود. کتابهای تجاری به نویسندگان کمک می کند تا سبک نوشتاری ثابتی را ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که هر نویسنده از کلمات ، ساختار جمله یا دستور زبان و علائم نگارشی به طور یکسان استفاده می کند.
عکس ها و اینفوگرافیک ها: در این قسمت از برندبوک باید تمام تصاویری را که استفاده از آنها در طرح ها قابل قبول است ذکر کنید. به عنوان مثال ، مارک ها ممکن است بخواهند از تصاویر با رنگ های خاموش و فوکوس ملایم یا تصاویری با ظاهر تمیز و زمینه سفید استفاده کنند ، دیگران ممکن است استفاده از عکاسی انبار را ممنوع کرده و پایگاه داده منابع را برای طراحان انتخاب کنند تا از آنجا عکس بگیرند.
ساختارهای صفحه: ممکن است فکر کنید که این فقط مربوط به وب سایت شرکت است ، اما فراتر از این است. مارک های زیادی وجود دارد که بروشورهای خود را سه برابر کرده یا همه تبلیغات شامل یک سوم باشد: یک سوم متن و دو سوم تصاویر. بنابراین ، مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به ساختارهای صفحه را در برندبوک خود نیز بنویسید.
سیاست های روابط عمومی (روابط عمومی): این بخشی از برندبوک است که نشان می دهد چه کسی مسئول ارتباط با نام تجاری به عنوان نماینده شرکت ، از طریق کدام کانال و به چه وسیله ای است. به عنوان مثال ، سیاست های رسانه های اجتماعی به کارکنان می گوید که چگونه باید به سوالات ، شکایات پاسخ دهند و چقدر باید در شبکه های رسانه های اجتماعی فعال باشند.
باید و نباید: این بخش فوق العاده ای است که در بسیاری از کتابهای مارک وجود دارد. این بخشی است که توضیح می دهد با عناصر باید چه کارهایی را باید انجام دهید و نباید انجام دهید. به عنوان مثال ، برندبوک قدیمی اسکایپ دارای صفحه ای با “کلمات مورد علاقه ما” و “کلماتی که دوست نداریم” بود. یا ، نام تجاری اپل دارای صفحه ای است که توضیح می دهد با لوگوی اپل نمی توانید چه کار کنید.
این عناصر نحوه ارتباط برند با مشتریان خود را توضیح می دهد. اگر نام تجاری شما پویا و جذاب برای جوانان است ، پس باید از لحن شاد مانند Vimeo استفاده کنید. با این حال ، اگر شما یک شرکت جدی تر هستید ، باید لحن سنتی صدای بیشتری را در کتاب تجاری خود نشان دهید.
منبع: https://www.incredo.co/blog/the-ultimate-guide-how-to-create-a-brand-book-for-your-small-business/