تاریخچه لوگو گوچی (قسمت دوم)
در قسمت قبل درباره تاریخچه لوگو گوچی صحبت کردیم. امروز در ادامه بحث به بررسی لوگو گوچی می پردازیم.
گوچی چگونه به نظر می رسد - زیبایی شناسی گوچی
زیبایی شناسی گوچی را می توان به عنوان «شیک گیک» تعریف کرد. چیزهای گوچی به طور مشخصی بلند به نظر می رسند و اغلب دارای عناصر زیادی هستند. فوراً قابل تشخیص است و در طول اعصار، گوچی سبک “اضافی” را حفظ کرده است.
لوگوی گوچی بی انتها است. تمیز است و فونت آن مدرن است. در حالی که Gs های دوتایی گوچی بدون سری هستند، لوگوتایپ یک قلم سریف صاف است. ظاهر کلی لوگو حس اعتماد به نفس می دهد.
رنگ های گوچی چیست؟
رنگ لوگوی گوچی سیاه و سفید است. لوگو در این دو رنگ متضاد و کلاسیک ارائه شده است. این امر باعث میشود در مقابل پرینتها و نقوش شلوغی که طرحها به نمایش میگذارند متمایز شوید.
بسیاری از عناصر برجسته دیگر برندسازی در طول اعصار با نام گوچی مرتبط بوده اند. پالت برند گسترده آن همچنین دارای نوارهای نمادین قرمز، سفید و سبز است که رنگ های پرچم ایتالیا را نشان می دهد.
یکی دیگر از نمادهای معروف مرتبط با گوچی، مار مرجانی است. در سگک ها، بست ها و طرح های کفش، مار گوچی یکی از G ها را تشکیل می دهد.
استفاده از لوگوی Gucci Bee در کمربند و لوگو Gucci Snake در کفش ورزشی
مار گوچی در کفشهای کتانی، کولهپشتی، لباسها و سویشرتهایش بهطور برجستهای ظاهر میشود. به رنگ های قرمز، سیاه و سفید ارائه شده است و اغلب در کنار راه راه های برجسته ظاهر می شود.
نقوش دیگری که اکنون به شدت به چشم می خورد زنبور گوچی است. زنبور عسل روی کفشهای کتانی، کیف پول، کیف پول، ساعت، کمربند و بالشهای تزئینی خانه خود بهخوبی ظاهر میشود. در کیف پول، کفش های کتانی و کمربند - اغلب با راه راه گوچی همراه است. زنبور گوچی نیز به اندازه لوگوی G دوگانه آن متمایز است. اغلب به تنهایی و بدون آرم رسمی نشان داده می شود.
با این حال، لباسها و طرحهای گوچی به هیچ پالت رنگ خاصی نمیچسبند. این برند با استفاده از رنگها و نقوش بیش از حد شناخته میشود- و طبیعت بسیار آشفته زیباییشناختی آن تضمین میکند که مجموعههایش دارای شورش رنگها هستند.
عصر جدید گوچی- چرا گوچی امروزه اینقدر محبوب است؟
داپر دن - طراح معروف ساکن هارلم، خطوط راه راه الهام گرفته از گوچی را در بسیاری از طرح های لباس خیابانی خود به نمایش می گذارد. از اواخر دهه 1980، لباس های او مورد توجه بسیاری از رپرها قرار گرفت. در نتیجه استفاده از لوگوی چندین خانه مد بر روی لباس هایش، کسب و کارش با جنجال هایی روبرو شد.
با این حال، در سال 2017، گوچی با Dapper Dan همکاری کرد، که منجر به تجدید حیات برای هر دو لیبل شد. الساندرو میکله، طراح گوچی، ژاکتهایی را خلق کرد که شبیه لباسهای علامت تجاری Dapper Dan بود و اعتبارات این طراح همنام را به اشتراک گذاشت.
گوچی با موفقیت گروه جدیدی از پیروان جوان و شهری را پیدا کرد که زیبایی شناسی بلند آن را پذیرفتند. منتقدان مد، احیای مجدد گوچی را یکی از بزرگترین بازگشتها در تاریخ مد میدانند. امروزه این برند در همه جا وجود دارد. به لطف ظهور وبلاگ نویسان سبک عصر جدید و تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، این نام تجاری پیروانی را ایجاد کرده است.
برخی از سلبریتیهای برجسته که اغلب گوچی را روی فرش قرمز و سایر رویدادها به نمایش میگذارند عبارتند از: داکوتا جانسون، جرد لتو، فلورانس ولش و سلما هایک. هایک اغلب قطعات انحصاری گوچی را می پوشد - همسرش فرانسوا هانری پینو مدیر عامل کرینگ است، گروه لوکسی که گوچی زیرمجموعه آن است.
نتیجه
در عصری که اکثر خانه های طراحی قدیمی در تلاش برای حفظ ارتباط با جوانان هستند، گوچی به نظر یک استثنا است.
لوگوی اصلی گوچی امروزه مانند همیشه قابل تشخیص است.
لوگوی گوچی نمونه کاملی از یک لوگوی مدرن جاودانه است. این به تاریخ برند اشاره می کند - اما طراحی منظم آن تضمین می کند که می تواند در سال های آینده بدون تغییر ادامه یابد. این دلیلی است که این برند به سمت تغییر نام تجاری برند نرفته است.
همچنین یک نمونه عالی از ایجاد لوگویی است که بتواند از رقبای خود جدا باشد. گوچی با وجود نزدیک بودن به لوگوی شانل روی کاغذ، همچنان متمایز است. این نشان می دهد که جزئیات کوچک می تواند به منحصر به فرد بودن لوگوی شما کمک کند و به شما کمک کند در بازار برجسته شوید.
اگر طراح هستید یا به دنبال الهام بخشی از لوگو برای برند خود هستید، لوگوی گوچی می تواند نقطه شروع خوبی باشد. سادگی ظاهری آن را بسیار خاطره انگیز می کند و نحوه استفاده از عناصر طراحی بصری آن بسیار جالب است.
اگر میخواهید درباره لوگوها و عناصر برندسازی بیشتر بدانید، داستانها و تحلیلهای هیجانانگیزتری را برای شما ارائه خواهیم کرد. آیا برندی در ذهن دارید که داستان آن شما را مجذوب خود کند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
سوالات متداول
چرا لوگوی گوچی دو G دارد؟
دو Gs لوگوی Gucci مخفف Guccio Gucci - بنیانگذار خانه مد است. این لوگو یک مونوگرام از نام او است که دو حرف به طور مشخص در هم آمیخته شده اند.
لوگوی گوچی به چه معناست؟
همانطور که قبلاً گفتیم، لوگوی Gucci به طور هوشمندانه دو G را به هم متصل می کند تا ادای احترام به Guccio Gucci - مردی که برچسب لوکس را تأسیس کرد. دو G در هم قفل شده نیز مانند پیوندهای یک دستبند به نظر می رسند - زینتی که نشانه نهایی سبک در نظر گرفته می شود. بنابراین، لوگو نشان دهنده نام صاحب آن است، اما همچنین نشان می دهد که این برندی است که از ثروت و تجمل صحبت می کند. سبک جاودانه و منظم حروف نیز نشان می دهد که این برند همیشه شکوفا خواهد شد و هرگز قدیمی نخواهد شد.
آیا گوچی لوگوی جدیدی دارد؟
گوچی لوگوی جدیدی را برای مجموعه لباس های مردانه پاییز و زمستان 2020 خود معرفی کرد. لوگوی جدید همچنین در دسته های رسانه های اجتماعی این برند به روز شد. نام “گوچی” را در خطی کودکانه نشان می دهد. سبک دستنویس و بدون استخوان لوگو نتوانسته است خود را نشان دهد و حتی امروزه، مردم وقتی در مورد گوچی صحبت میکنند به لوگوی اصلی فکر میکنند.
چرا گوچی لوگوی خود را تغییر داد؟
هیچ بیانیه رسمی مبنی بر اینکه چرا لوگوی گوچی به روز شده است وجود ندارد. شایعات حاکی از آن است که الساندرو میکله می خواست لوگوی کلاسیک گوچی را دوباره اختراع کند و از این رو آن را تغییر داد.
با این حال، لوگوی جدید با واکنشهای متفاوتی روبرو شده است و بسیاری احساس میکنند که این تغییر غیرضروری است. اینکه چگونه یک خراش ساده و کودکانه می تواند نشان دهنده این برند گیک شیک باشد که به خاطر سبک امضای بلندش معروف است نیز مشخص نیست.
حالا برند گوچی متعلق به کیست؟
در حالی که خانواده گوچی صاحبان اصلی این برند بودند - دشمنیها و رسواییهای داخلی آنها منجر به فروخته شدن این برند به Investcorp در سال 1988 شد. در اوایل دهه 2000، غول لوکس لویی ویتون شروع به خرید مخفیانه سهام گوچی کرد و در نهایت 34 درصد از سهام گوچی را به دام انداخت. سهام آن تام فورد، مدیر خلاقیت، به گروه لوکس فرانسوی Pinault Printemps Redoute (اکنون Kering) نزدیک شد و گروه دوم بلافاصله بعد از آن با موفقیت این تجارت را به دست گرفت.
گوچی اکنون یک زیرمجموعه کاملاً تحت مالکیت کرینگ، گروه لوکس فرانسوی است که همچنین مالک Balenciaga، Alexander McQueen، Bottega Veneta و Yves Saint Laurent است. فرانسوا هانری پینو رئیس و مدیرعامل این شرکت است.
منبع: https://www.brandloom.com/gucci-logo-gucci-symbol-explained