لوگو مونوگرام
طراحی هویت برند یک شرکت تا حدودی شبیه ایجاد اولین برداشت بر روی مشتریان است که برای تصمیم گیری در مورد خرید، نگرش نسبت به کسب و کار و اعتماد و غیره مهم است. به عنوان مثال، هنگام عبور از یک فروشگاه به نام و لوگوی آن نگاه می کنیم و این تمام است. برای ما لازم است که سریع تصمیم بگیریم. این بستگی به رنگ، اندازه و نوع فونت موجود در متن دارد که به ما کمک می کند تصوری از شرکت و آنچه ارائه می دهد داشته باشیم.
لوگوی مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام مخفف نمادین نام شرکت است. این بدان معنا نیست که لوگو به صورت معمولی نوشته شده است، بلکه از تایپوگرافی مناسب و حرفه ای برای ایجاد نشانی استفاده می کند که به راحتی توسط بازار هدف آنها به خاطر سپرده می شود.
به لوگوی مونوگرام، آرم علامت حرفی نیز گفته می شود زیرا از حروف اول نام تجاری استفاده می کند و لوگویی شبیه به طرح موتیف می سازد. این را نباید با یک لوگوی علامت کلمه که نام کل برند مانند کوکاکولا، تامی هیلفیگر و کانن یا دیزنی دارد، اشتباه گرفت. چند نمونه از لوگوهای مونوگرام به شرح زیر است:
تاریخچه یک لوگوی مونوگرام
یونانیان باستان لوگوهای مونوگرام را برای نشان دادن نمادها و نام تاجران خود شروع کردند. این آرم ها در امضای خود، معماری و در صنایع مختلف دیگر استفاده می شد. دلیل اینکه یونانیان باستان از این لوگوهای مونوگرام استفاده می کردند این بود که تکثیر آنها آسان بود و قابل انطباق بودند - به این معنی که طرح ها را می توان بر روی مهرها، اسناد، آثار هنری و سایر موارد مشابه بازسازی کرد. بعداً، آنها با استفاده از قالب طراحی مشابه، به آرمها و هویتهای هویتی و هویتی برای سازمانهای مرتبط با مد و لباس تبدیل شدند.
چگونه یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟
لوگوی مونوگرام برای همه صنعت یا هر نوع کسب و کاری مناسب نیست. بنابراین، طراحی لوگوی مونوگرام نیازمند تحقیقات و مهارتهای گسترده است که باید توسط طراحان حرفهای و تصمیمگیرندگان شرکت برای درک اصول مربوط به طراحی آن انجام شود.
درک نام تجاری - این مرحله اولیه برای هر چیزی است که طراحان با آن شروع می کنند. درک لوگو مستلزم شناخت برند است. اگر یک طراح از ابعاد شرکت و آنچه می تواند و چگونه تجارت را اجرا می کند آگاه باشد، شروع با مفهوم برای او آسان تر می شود. این مرحله ای است که طراح هدف برند، کسب و کار و مخاطبان هدف را احساس می کند.
تحقیقات اولیه - پس از یک جلسه متفکرانه با صاحب کسب و کار یا تصمیم گیرنده، توصیه می شود که طراحان برخی از کارهای تحقیقاتی را خودشان انجام دهند. این مرحله مقدماتی را می توان مرحله تهیه پیش نویس نیز نامید که در آن می توانید حروف اول تک نگاره شده را برجسته کنید و با ایده هایی در ذهن خود بازی کنید. این مرحله به تمام مراحل دیگری که در فرآیند طراحی لوگوی مونوگرام هستند پاسخ می دهد. ایجاد طرح رنگ، تمرکز بر آنچه شرکت تولید می کند یا می فروشد و نحوه ترکیب ایده شما در یک لوگو به طوری که مفاهیم هویت برند را برجسته کرده و هدف تجاری شرکت را برای تأثیرگذاری بر بینندگان برآورده کند.
مناسب برای کسب و کار - لوگوهای مونوگرام معمولاً از یک رویکرد رسمی و تمیز پیروی می کنند. با این حال، میتوانند طراحان بیتجربهای باشند که به خاطر اضافه کردن رنگها و سایههای پر جنب و جوش، بیش از حد لازم به لوگو اضافه میکنند. لوگوی مونوگرام زمانی خوب به نظر می رسد که کمتر به هم ریخته باشد، بنابراین به جای گذاشتن بیشتر در طراحی لوگو، به خاطر داشته باشید که آن را بیرون بیاورید.
طراحی انعطاف پذیر - هر آنچه را که می خواهید ایجاد کنید باید ساده و همه کاره باشد. هرچه طراحی ساده تر باشد، ایجاد یک لوگوی مونوگرام بهتر است. طراحی لوگوی مونوگرام را در نظر بگیرید که حروف اول و نام شرکت را جفت می کند تا طراحی قابل توجهی ایجاد کند.
ایجاد تعادل - لوگوهای مونوگرام همه چیز در مورد تعادل هستند. اگر یک طراح از یک فونت استفاده کند یا یک طرح گرافیکی ایجاد کند و آن را با حروف اول کار جفت کند، باید متعادل شود. کل ساختار لوگو باید متقارن یا نامتقارن به نظر برسد و در هیچ نقطه ای بیننده را تحت تأثیر قرار ندهد. فاصله بین عناصر، رنگ ها، محل قرارگیری، زاویه و غیره از دیگر ویژگی های کلی هستند که در ایجاد تعادل در طراحی لوگوی مونوگرام باید مورد توجه قرار گیرند. بسیار مهم است که تعادل را در نظر بگیرید زیرا لوگوی مونوگرام شما در مواد و سطوح زیادی مانند بسته بندی، آستر، بسته بندی، بنرهای اجتماعی، درگاه ها یا نقش برجسته و غیره استفاده می شود.
تصمیم بگیرید که متفاوت باشید - تحقیق و الهام گرفتن از مونوگرام های موجود به صورت آنلاین یک چیز است، اما رضایت به طرح های مشابه لوگو و ایجاد تغییرات اساسی توصیه نمی شود. بنابراین مهم است که به عنوان یک طراح باید چیزی را امتحان کنید که متفاوت است و قبلا وجود ندارد. یک طرح دارای قوانین خاصی است، اما اگر به اجرای آنها ادامه دهید، در پایان نتایج قابل پیش بینی خواهید داشت. بهعنوان گرافیست، میتوانید با نگاه کردن به هزاران نمونه موجود آنلاین و اینکه چگونه هرکدام از بقیه متفاوت ساخته شدهاند، لوگوهای مونوگرام را آزمایش کنید. یا می توانید از ابزار رایگان سازنده لوگو مانند DesignMantic برای ایده گرفتن استفاده کنید.
علاوه بر این، مشاهده کنید که چگونه شرکتهای بزرگ و مشهور از یک لوگوی مونوگرام برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و برندسازی معروف برای برندهای خود استفاده کردهاند. نمونه ای از این ناسا است - مردم به سختی می دانند که مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است زیرا ما از لوگوی مونوگرام استفاده می کنیم که به طور گسترده ای شناخته شده است.
طرح رنگ - طرح رنگی لوگوی مونوگرام عامل مهمی است که بسیاری از گرافیست ها در آن تمایل به اشتباه دارند. لزومی ندارد که یک لوگو باید ترکیبی از تمام رنگ هایی باشد که معمولاً در یک تجارت استفاده می شود. طراحان می توانند از 2 رنگ اصلی استفاده کنند یا از رنگ های برجسته استفاده کنند. ایده این است که مونوگرام را از طریق منحصربهفرد بودن طراحیاش متمایز کنیم، نه اینکه آن را با رنگهای بیش از حد به هم بزنیم.
فونت های مناسب - همه چیز به نوع تجارت و ماهیت صنعتی بستگی دارد. کار یک طراح حرفه ای بسیار دقیق تر است، جایی که آنها به تک تک زوایا و منحنی های فونت نگاه می کنند و اگر لازم بدانند تغییرات خاصی در آن ایجاد می کنند.
یک فونت باید تعادل کلی بین تمام عناصر ایجاد کند و نباید پارامترهای دیگر لوگو را مختل کند. فرقی نمیکند بین سبک فونتهای پررنگ یا نازک انتخاب کنید، باید به خوبی با مونوگرامی که روی آن کار میکنید و صنعت کلی که منعکس میکند جفت شود. به عنوان مثال؛ یک شرکت برنامه ریزی عروسی می تواند با چیزی سبک و ظریف که می تواند به صورت مورب باشد استفاده کند. با این حال، یک لوگوی یک شرکت ساختمانی نمی تواند همان سیاست را اتخاذ کند و بنابراین باید بیشتر به سمت یک تایپ مستقیم و پررنگ باشد.
طرحهای لوگوی مونوگرام «کجا» و «چرا» ترجیح داده میشوند؟
لوگوهای مونوگرام از این جهت متمایز هستند که منحصر به فرد بودن را ایجاد می کنند که نمی توان آن را با سایر لوگوتایپ ها بیان کرد. مثلا؛ شرکت های طراح و برندهای سبک درجه یک از مونوگرام ها برای نمادی از ظرافت، طراحی مینیمال و محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند. این طرح های مونوگرام مزایای خاص خود را دارند که به شرح زیر است:
جایگزینهای نامهای طولانی شرکت یا برند - موزه ویکتوریا و آلبرت، ناسا و جورجیو آرمانی و سارا اپلبی از آرمهای مبتنی بر مونوگرام استفاده میکنند تا بتوانند به جای ذکر نام کامل، با حروف اول نام تجاری کار کنند. این طرح ها منحصر به فرد و منحصر به فرد هستند که می تواند باعث شود مردم لوگوهای نشان خود را تشخیص دهند حتی اگر نامی ذکر نشده باشد.
طرح ها را ساده می کند - لوگوهای مونوگرام یک پنجره کوچک به شما می دهند که در آن باید کل طرح را ایجاد کنید. به هیچ گرافیک یا فونت اضافی نیاز ندارد که بتواند کل نماد را درهم بریزد. سعی کنید برخی از نمادهای مونوگرام را مشاهده کنید و ببینید چقدر کوتاه و دقیق ساخته شده اند.
تکرار آسان - این طرح ها به راحتی به دیگر طرح های بازاریابی و ایده های برند اضافه می شوند. آنها را می توان به طرح های سربرگ، واترمارک، کارت ویزیت و غیره اضافه کرد. برای این منظور، این نمادها قابل انطباق و تنظیم هستند.
طرح های مونوگرام مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به راحتی می توان آنها را به جای چاپ نام به طرح های نشان های شرکت و لوازم التحریر اداری اضافه کرد. به طور مشابه، طرح مونوگرام را می توان برای بسته بندی مواد و کارت ویزیت نیز به دلیل طرح های راحت و گزینه های سازگار آسان استفاده کرد. طراحی نماد ساده و شیک نیز می تواند در منبت استفاده شود تا روشی شیک برای تبلیغ و برندسازی محصولات شما ایجاد کند. این باعث صرفه جویی در هزینه های چاپ می شود و لوگوی شرکت خود را در یک محصول برجسته یا مهر شده نیز دریافت می کنید! طرح های لوگوی مونوگرام برای همه صنایع مناسب نیستند. یک مثال واضح از این لوگوی پارک موضوعی است که با یک نمایش گرافیکی پر از رنگ های زرد، آبی، قرمز و سبز همراه است. آنها لوگو را برای جذب مخاطب بسیار زنده و زنده نگه می دارند. بازار هدف یک پارک موضوعی عمدتاً نوجوانان و جوانان هستند. استفاده از این رنگ ها و نماد گرافیکی مملو از سرگرمی همان بازار هدف را جذب می کند. از طرف دیگر، اگر یک طراح یک لوگوی مونوگرام برای همان صنعت ایجاد کند، رسمی و رسمی به نظر می رسد و نمی تواند حال و هوای موضوع تجاری را برای مطابقت با مخاطبان هدف خود ایجاد کند.
از لوگوهای مونوگرام در لوگوهای دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر برای ایجاد مهرهای رسمی و نشان رسمی استفاده می شود. بسیاری از دانشگاهها نشانها و برچسبهایی را برای اعضای رئیسجمهور خود چاپ میکنند که در آن آرمها به سبک مونوگرام هستند.
برای تمایز بین تفاوت های لوگو و مونوگرام در اینجا لیستی از ویژگی هایی است که باید به آنها توجه کنید.
منبع: https://www.designmantic.com/how-to/how-to-create-a-monogram-logo-design-for-your-business