چطور بهترین شرکت طراحی لوگو را انتخاب کنیم؟
08 تیر 1401 توسط negar molarazi
آیا می دانید چگونه یک آژانس طراحی گرافیک را برای همکاری انتخاب کنید؟ می تواند یک کار دشوار باشد.
گزینههای زیادی وجود دارد که میتوانید سال آینده را صرف جستجوی وبسایتها و نمونه کارهای مختلف کنید و سعی کنید تصمیم خود را تغییر دهید.
آژانسهایی در آستان شما و آژانسهایی در یک میلیون مایل دورتر هستند.
چه به دنبال برندینگ، طراحی وب یا آژانس بازاریابی محتوا باشید، همه آنها قول می دهند که می توانند کار را برای شما انجام دهند.
یا به زیر نگاهی بیندازید و ببینید آیا ما می توانیم به شما در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو برای پروژه خود کمک کنیم.
1. پروژه خود را ترسیم کنید
اولین کاری که باید در مورد هر نوع پروژه طراحی انجام دهید، یادداشت یک طرح کلی است.
این پروژه دقیقاً شامل چه چیزی است؟
شاید شما یک شرکت تازه تاسیس هستید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، وقتی نوبت به طراحی کسب و کار می رسد.
می دانید که باید یک لوگو طراحی کنید. با این حال، این احتمال وجود دارد که شرکت تازه تاسیس شما به چیزی بیش از یک لوگو نیاز داشته باشد. اگر تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی را درک نمی کنید، این پست را بررسی کنید تا درک بهتری از برندسازی داشته باشید.
برایدیدن نمونه لوگو های آرمکده اینجا کلیک کنید.
یا به زیر نگاهی بیندازید و ببینید آیا ما می توانیم به شما در انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو برای پروژه خود کمک کنیم.
1. پروژه خود را ترسیم کنید
اولین کاری که باید در مورد هر نوع پروژه طراحی انجام دهید، یادداشت یک طرح کلی است.
این پروژه دقیقاً شامل چه چیزی است؟
شاید شما یک شرکت تازه تاسیس هستید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، وقتی نوبت به طراحی کسب و کار می رسد.
می دانید که باید یک لوگو طراحی کنید. با این حال، این احتمال وجود دارد که شرکت تازه تاسیس شما به چیزی بیش از یک لوگو نیاز داشته باشد. اگر تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی را درک نمی کنید، این پست را بررسی کنید تا درک بهتری از برندسازی داشته باشید.
برایدیدن نمونه لوگو های آرمکده اینجا کلیک کنید.
ممکن است 5 سال پیش لوگو و هویت برند طراحی شده باشد.
با این حال، از آن زمان، تجارت رونق گرفته است و شما هرگز زمانی برای مرتب کردن کارتهای ویزیت یا سربرگها نداشتهاید و تصمیم گرفتهاید اکنون زمان آن فرا رسیده است.
داشتن حداقل ایده ای از آنچه پروژه مستلزم آن است به شما و آژانس انتخابی شما کمک می کند.
اهداف پروژه چیست؟
ممکن است برخی افراد بگویند، هدف طرح کلی این است که “استارت آپ من خوب به نظر برسد.”
با این حال، این نقص است.
هدف “خوب به نظر رسیدن” ذهنی است و بنابراین قابل اندازه گیری نیست. برای مثال، اگر در حال تغییر نام تجاری شرکت فعلی خود هستید، ممکن است اهدافی مانند:
ما می خواهیم برای افزایش فروش ماهانه 10٪ تغییر نام تجاری ایجاد کنیم.
ما میخواهیم با استفاده از تبلیغات برندهای جدید، شناخت را در [صنعت خاص] افزایش دهیم. افزایش شناخت از طریق افزایش فالوورهای رسانه های اجتماعی ما اندازه گیری می شود.
وب سایت ظاهر جدید ما سود ماهانه را 1000 پوند افزایش می دهد
هنگام تعیین اهداف برای پروژه خود، به یاد داشته باشید که آنها باید اهداف S.M.A.R.T باشند، به این معنی که آنها پایدار، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند.
به عنوان مثال، “ما 1000 دنبال کننده جدید توییتر خواهیم داشت تا رقابت خود را برای برنده شدن یک ماشین جدید تا ماه جولای تبلیغ کنیم. این به افزایش آگاهی از برند در گاراژ خودروی ما کمک می کند.”
داشتن 3 یا 4 هدف برای پروژه، به آژانس طراحی شما کمک می کند تا مشکلاتی را که با آن روبرو هستید و چگونه می تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کند، درک کند.
آیا بودجه ای در نظر دارید؟
در این مرحله اولیه پروژه، ممکن است از هزینه های مربوط به پروژه خود بی اطلاع باشید.
خوشبختانه، مقالات زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا ارقام و ایده های اولیه را ارائه دهید. ما پستی در مورد هزینه طراحی لوگو نوشتهایم که امیدواریم رقمی از بودجه شما در پارک توپ به شما بدهد.
مهم است که بودجه معقولی برای پروژه خود در نظر داشته باشید، زیرا در مراحل بعدی، این امر به روشن شدن اینکه کدام آژانس های طراحی گرافیک انجام می دهند و با نیازهای شما مطابقت ندارند، کمک می کند.
داشتن یک بودجه منعطف نیز ایده خوبی است زیرا آژانس ها به طور معمول می توانند راه حل های مختلفی را ارائه دهند و بودجه شما به آنها اجازه می دهد راه حل مناسب را به شما ارائه دهند. همچنین باعث میشود نگران نباشید که محصول نهایی بیش از بودجهای به بازار بیاید.
مهلت اجرای پروژه چقدر است؟
آیا مهلت خاصی دارید که باید رعایت کنید؟ اگر اکنون این مطلب را می خوانید و می خواهید فردا برندسازی مجدد به پایان برسد، بهتر است برای بودجه ای که در بالا به آن پرداختیم، آماده باشید تا کمی انعطاف پذیر باشد.
واقع بین بودن با زمان خود و آژانس های طراحی به پیشرفت پروژه کمک می کند و احترام و درک شما را نشان می دهد.
اگر به دنبال راه اندازی برند جدید جامپرهای کریسمس هستید، تا دسامبر منتظر نمانید.
حتی تا زمستان صبر نکنید.
حرکت دادن توپ روی پروژه را در مراحل آخر بهار/اوایل تابستان شروع کنید. اغلب اوقات یک ضربالاجل محکم میتواند تأثیراتی بر بودجه داشته باشد. اگر کمی آزادی عمل بیشتر وجود داشته باشد، ممکن است بودجه به سمت شما تغییر کند.
سخت فکر کنید و با آژانس طراحی انتخابی خود کار کنید، نه در مقابل آنها.
همه اینها را کنار هم بگذارید، و یک خلاصه طراحی عالی دارید که می توانید آن را به آژانس ها ارسال کنید. آنها از آن قدردانی خواهند کرد، و این به سرعت بخشیدن به کارها کمک می کند!
2. نمونه کارهایی را بیابید که بازتاب کسب و کار شما باشد
تصمیم گیری در مورد سبکی از طراحی که نشان دهنده کسب و کار شما باشد، می تواند کار دشواری باشد.
قبل از رفتن به یک آژانس طراحی، ایده خوبی است که نوعی نقطه شروع را تشکیل دهید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که بهترین طراحی برای کار ممکن است به سلیقه شخصی شما نباشد.
در حالی که باید با کار تولید شده راحت باشید، به اهداف نهایی که در مرحله اول تعیین کرده اید فکر کنید. شما باید سعی کنید احساسات شخصی خود را کنار بگذارید و این واقعیت را بپذیرید که هم خودتان و هم آژانستان به دنبال بهترین چیز برای تجارت هستند.
با این حال، ترکیب افکار و ایدهها در مورد سبکهایی که دوست دارید و نمیپسندید، میتواند یک کاتالیزور عالی باشد که باعث میشود آب خلاقیت به جریان بیفتد. تعدادی منبع عالی در سراسر اینترنت وجود دارد که معدن طلا برای طراحی و ایده های عالی هستند.
نگاهی به:
Dribbble – یک منبع عالی که توسط طراحان پر شده است و «عکسهایی» را ارسال میکند (قطعههای کوچکی از کار آنها.)
Pinterest – جدیدترین غول رسانه های اجتماعی، پر از تابلوهای گردآوری شده توسط طراحان و علاقه مندان به طراحی.
Creattica - یک گالری الهام بخش که بهترین طراحی، طراحی وب و طراحی چاپ را در اطراف به اشتراک می گذارد.
تحت در نظر گرفتن - مجموعه ای از وب سایت های دارای، برندسازی، طراحی منو و طراحی چاپ.
فراموش نکنید که خارج از جعبه (یا ماشین در این مورد) فکر کنید.
اگر هنگام سفر چیزی الهامبخش میبینید، عکس بگیرید. چیزها را جمع کنید، آنها را برش دهید، یک تابلوی خلق و خو بسازید.
می توانید به راحتی در مراحل بعدی یک تابلوی خلق و خوی فیزیکی را اسکن یا عکس بگیرید و آن را با آژانس انتخابی خود به اشتراک بگذارید. اگر یک آژانس محلی را انتخاب می کنید، حتی می توانید آن را در هنگام ملاقات با خود ببرید.
آیا شرکت یا برندی وجود دارد که شما آن را تحسین کنید؟
نگاهی به شرکتهایی که تحسین میکنید ایده خوبی است و میتواند به ایجاد تصویر ذهنی از آنچه برند شما در مورد آن است کمک کند.
برای مثال، اگر در صنعت رستورانداری فعالیت میکنید، تنوع زیادی در رقبا، شرکتها و برندها وجود دارد. آیا سعی می کنید خود را به عنوان یک رستوران/زنجیره ای فست فود معرفی کنید، یا غذاخوری شما یک تجربه ناهار خوری خوب است؟
این نوع چیزها واقعاً برای یک آژانس خلاق مفید است و واقعاً به آنها ایده می دهد که چگونه به پروژه شما نزدیک شوند.
به احتمال زیاد، اگر مرغ سوخاری میفروشید، نمیخواهید طراحی لوازم التحریر تجاری لوکس را بخواهید. و از طرف دیگر، اگر به دنبال بهترین و باکیفیت ترین مواد ایتالیایی هستید که به صورت کامل سرو می شود، دیگر تمایلی به چاپ 5000 برگه براق A5 ندارید.
3. جستجو برای آژانس
اکنون که یک برنامه اولیه و مقداری الهام دارید، زمان آن رسیده است که جستجوی آژانس طراحی گرافیک عالی را آغاز کنید.
شروع در جستجوی شما می تواند دلهره آور باشد و دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.
به عنوان مثال، به سادگی تایپ کردن “آژانس طراحی” در گوگل، مجموعه وسیعی از نتایج نسبتاً بی فایده را به همراه خواهد داشت.
در عوض، بیایید نگاهی به آنچه می توانید برای کمک به خود در جستجوی خود انجام دهید بیاندازیم.
جستجوی گوگل
همانطور که در بالا ذکر کردم، استفاده از یک اصطلاح مبهم مانند “آژانس طراحی” نتایج کمتری را ایجاد می کند.
برخی از نتایج مرتبط خواهند بود، و این عالی است، اما بیشتر نتایج شرکتهایی را نشان میدهند که برای دیزنی، هوگو باس، پروکتور و گمبل کار میکنند و به بودجههای 9999999999999 پوندی نیاز دارند.
بنابراین، اگر آنقدر هزینه برای خرج کردن نداشته باشید، فکر میکنم بیخطر است که آنها را از فهرست حذف کنید.
یادگیری استفاده موثرتر از گوگل به نتایج جستجوی شما کمک می کند.
اگر میخواهید قهوه بخورید و با آژانس طراحی خود دست بدهید، ممکن است بخواهید یک مکان را نیز به جستجوی خود اضافه کنید.
اگر بتوانید از طریق اسکایپ، تلفن یا ایمیل با طراحان خود برخورد کنید، تمام دنیا به روی شما باز می شود.
همه چیز در مورد چیزی است که در این مرحله از پروژه می خواهید.
اگر بودجه شما کمی کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید ممکن است لازم باشد، سعی کنید در شهرهای اصلی جستجو کنید. اغلب آژانسهای طراحی در شهرها و روستاها هزینههای سربار کوچکتری نسبت به شرکتهای شهر دارند که گاهی اوقات در هزینه منعکس میشود.
دریبل را بررسی کنید
ممکن است پیش از این، زمانی که در حال جمع آوری الهام برای پروژه خود بودید، به اطراف Dribbble نگاه کرده باشید.
اکنون اغلب زمان خوبی برای بازگشت به Dribbble و یافتن اطلاعات بیشتر در مورد افرادی است که برخی از کارهای شما را نشانک کرده اند.
اغلب، Dribbble توسط فریلنسرها استفاده می شود، اما همچنین توسط طراحان گرافیکی که در آژانس هایی کار می کنند، استفاده می شود، که در Dribbble به عنوان “Teams” شناخته می شود.
میتوانید با کلیک کردن روی نمایه یک طراح، اطلاعات بیشتری کسب کنید. آنها اغلب پیوندهایی به آژانسی که برای آن کار می کنند در صفحه خود دارند. استفاده از دکمه “استخدام ما” در Dribbble باعث می شود که ارتباط با افراد را بسیار آسان کنید.
میتوانید کار آن آژانسها را کاوش کنید و هر کدام را که علاقه مند به کار با آنها هستید، نشانهگذاری کنید.
از «دایره درونی» و آشنایان خود بپرسید
گاهی اوقات، بهترین راه برای یافتن طراحان عالی برای کار روی پروژه شما این است که از دوستان و خانواده بپرسید که آیا توصیه هایی دارند یا خیر.
یک وضعیت در فیس بوک ارسال کنید و از کسی بپرسید که آیا پیشنهادی دارد. کمک به دوستان و دوستان دوستان همیشه خوب است (البته به شرطی که با این شرایط مطابقت داشته باشند.)
در صورت عدم موفقیت، به هویت برند و وب سایت آشنایان تجاری نگاه کنید، و اگر آنها را تحسین می کنید، تماس بگیرید و بپرسید که چه کسی مسئول کار طراحی است.
به عنوان آخرین راه حل، توییتر را امتحان کنید، اما آماده باشید که مملو از ذکرها، پیام ها، ایمیل ها و تماس های تلفنی از سوی طراحان و آژانس هایی باشید که امیدوارند درباره پروژه شما با شما صحبت کنند. گاهی اوقات این ممکن است جواب دهد، اما من شخصا ترجیح می دهم خودم به دنبال افراد مناسب بگردم تا اینکه اجازه دهم آنها به سراغ من بیایند.