باید و نبایدهای طراحی لوگو در سال 2022
لوگو فقط یک طراحی بصری معمولی نیست، یک دارایی مهم برای بازاریابی شرکت شما و تبدیل آن به یک برند است. این قدرت موفقیت یک تجارت را دارد. اگر قصد دارید یک لوگو ایجاد کنید، در صفحه درست قرار گرفته اید. در این پست، راهنمای کوتاهی برای ایجاد لوگو با بیان همه بایدها و نبایدهای طراحی لوگو به اشتراک گذاشته ایم.
لوگو هویت کسب و کار شما است که با مشتریان بالقوه شما ارتباط برقرار می کند و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یا خوب یا بد به عبارت دیگر، همانطور که یک سکه دارای دو روی است، لوگوها نیز قدرت شهرت یا بدنام کردن یک تجارت یا شرکت را دارند.
خوشبختانه وقتی صحبت از ایجاد طراحی لوگو به میان می آید، می توانیم با رعایت نکاتی که کارشناسان پیشنهاد می کنند تاثیر طراحی لوگو را کنترل کنیم. در زیر برخی از بایدها و نبایدهایی که باید رعایت شوند آورده شده است.
در اینجا لیستی از بایدها و نبایدهای طراحی لوگو برای سال 2022 آمده است.
بایدهای طراحی لوگو:
01. تضاد لوگو
پس زمینه لوگو و خود لوگو باید تعادل متضاد را به اشتراک بگذارند. یک لوگو با پسزمینه رنگی مشابه میتواند به ظاهر و طراحی بدی منجر شود. بنابراین ترکیب رنگ پس زمینه و لوگو باید مانند رنگ های تیره و روشن متضاد باشد.
02. رنگ های برند
هر برندی باید رنگ های خود را داشته باشد این رنگ های خاص باید قبل از ایجاد یک لوگو تصمیم گیری شوند. استفاده از همان رنگ های خاص به ارتباط با مخاطب کمک می کند.
03. تغییرات چندگانه لوگو
هنگامی که یک لوگو طراحی می شود، از ایجاد چندین تغییر مطمئن شوید. این به انتخاب گزینه های بهتر و نهایی کردن بهترین طراحی لوگوی مناسب که با انواع محصول و خدمات شرکت مطابقت دارد کمک می کند.
04. ایده از رقبا
همیشه بهتر است برخی از ایده های لوگو از رقبای خود داشته باشید. دلیل اصلی آن این است که رقبا قبلاً با انجام کارهای تحقیقاتی آن را پیاده سازی کرده اند. بنابراین طراحی لوگوی رقبا ایده هایی را ارائه می دهد و به ما در طراحی لوگو کمک می کند.
نبایدهای طراحی لوگو:
01. سعی نکنید جزئیات زیادی را نشان دهید
لوگو نمادی است که نشان دهنده یک برند است. و از نمادها برای خود توضیحی استفاده می شود. لوگو نباید با جزئیات بیش از حد بارگیری شود در غیر این صورت یک نتیجه درهم و برهم به نظر می رسد. طراحی کلی لوگو باید به راحتی قابل تشخیص باشد.
02. از فونت های زیاد استفاده نکنید
هنگام ایجاد یک طراحی لوگو، باید حداکثر 2 فونت استفاده شود. این به انتقال یک پیام متمرکز به بینندگان کمک می کند. استفاده از فونت های زیاد این موضوع را از بین می برد و ممکن است افراد وقتی به لوگوی شما نگاه می کنند گیج شوند. همچنین، تعداد زیادی فونت ممکن است با کالاهای دیگر مانند لیوان، سربرگ، طرحهای تیشرت و غیره مطابقت نداشته باشد.
03. لوگوها را زیاد تغییر ندهید
تغییر بیش از حد طرح های لوگو ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد. تغییر مداوم لوگوها به مشتریان اجازه نمی دهد با برند ارتباط برقرار کنند. و در نهایت می تواند منجر به از دست دادن پایگاه مشتری شما شود. بنابراین، سعی کنید تا زمانی که طراحی لوگو ضروری نباشد، به آن پایبند باشید.
04. از عکس ها در طراحی لوگو استفاده نکنید
طراحی لوگو یک عکس نیست. بنابراین، از آن در طراحی لوگو استفاده نکنید. طراحی لوگو یک مهارت و هنر با ذره ای خلاقیت است. لوگوی شرکت باید منحصر به فرد بودن و تازگی را در کنار ارتباط با محصولات یا خدمات شرکت نشان دهد. بنابراین از عکس ها در لوگو استفاده نکنید زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.
نتیجه گیری
طراحی لوگو استفاده خلاقانه از مهارت های طراحی با انگیزه ارائه چهره به کسب و کار یا شرکت است. مانند هر هویت بصری دیگری، این یکی نیز دارای فهرستی از قوانین است که در صورت رعایت صحیح و بالعکس، می تواند خروجی را افزایش دهد. بنابراین. به نکات داده شده در بالا دقت کنید و به طراحی ادامه دهید.
منبع: https://www.designhill.com/design-blog/a-short-logo-guide-dos-donts-of-logo-design/