راهنمای جامع طراحی کاتالوگ
هدف کاتالوگ این است که طیف وسیعی از کالاهای موجود را در سریع ترین زمان ممکن درک کرده و از طراحی آن قدردانی شود. به لطف این ویژگی های ذاتی، کاتالوگ ها یکی از موثرترین ابزار فروش در بازار هستند.
بیایید در هنگام ایجاد یک کاتالوگ به چند موضوع فکر کنیم.
چرا کاتالوگ مهم است؟
کاتالوگ، مانند لوگو یا کارت ویزیت، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند استفاده می شود. متخصصان بازاریابی می دانند که در طراحی کاتالوگ چقدر دقت لازم است و یک کاتالوگ خوب چقدر می تواند از نظر فروش تفاوت ایجاد کند.
ایجاد سندی ضروری است که تا حد امکان:
کاربردی: آسان برای مشاوره و به طور مستقیم طراحی شده است.
جذاب: دارای روکش محکم خوب، کاغذ با کیفیت، چیدمان واضح و مدرن و غیره.
در چه قالب هایی می توان کاتالوگ ایجاد کرد؟
اول از همه، بیایید قالب های کاتالوگ را ببینیم. یک کاتالوگ همیشه به صورت دیجیتالی ایجاد می شود، اما محصول نهایی می تواند یکی از دو نوع باشد:
چاپ کاتالوگ (مانند کاتالوگ میز کار، کاتالوگ IKEA*)
کاتالوگ دیجیتال (PDF، فلیپ بوک، اپلیکیشن و غیره)
* پر توزیع ترین نشریه در جهان. ۲۱۱ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۷ با هدف ارتقای فعالیت ۳۲۸ فروشگاه در ۲۸ کشور ارسال شد.
برای آشنایی با بهترین شرکت طراحی لوگو اینجا کلیک کنید.
کاتالوگ دیجیتال و چاپی
چاپ کاتالوگ
همانطور که IKEA می داند، کاتالوگ چاپ یکی از بهترین ابزارهای فروش در جهان است. این نشریات مبتنی بر کاغذ مزایای بسیاری دارند:
قرار گرفتن مداوم در معرض نام تجاری
کاتالوگ یک شی فیزیکی است که معمولاً روی میز یا میز نگهداری می شود تا به راحتی در دسترس و در دسترس باشد. «حضور دست و پا گیر / حجیم» آن، برند شما را دائماً در معرض دید مشتریان شما قرار می دهد (یکی از اصول اساسی تبلیغات در واقع، قرار گرفتن در معرض برند است).
کاربر پسند بودن
یک کاتالوگ چاپی همیشه در دسترس است و به راحتی توسط افراد در هر سنی قابل مشاوره است. برای درک بهتر، باید آن را با جایگزین دیجیتال آن مقایسه کنیم. بیایید به نحوه جستجوی یک مورد در یک کاتالوگ آنلاین فکر کنیم. ابتدا به یک اتصال اینترنتی خوب نیاز دارید. سپس، باید سند مورد نیاز خود را پیدا کنید. اگر خوش شانس هستید، یک TOC قابل پیمایش وجود دارد، بنابراین می توانید با یک کلیک به صفحه سمت راست بروید. در غیر این صورت باید آن را با دست ورق بزنید تا کالای مورد نظر خود را پیدا کنید.
خوانایی
آیا تا به حال سعی کرده اید از یک کاتالوگ در iPad، شاید در حین صحبت با مشتری، مشورت کنید؟ اگر در مکان اشتباه کلیک کنید، به راحتی می توانید در صفحه دیگری قرار بگیرید. اگر نیاز به بررسی جزئیات دارید، باید بزرگنمایی کنید و شانس کلیک کردن روی یک دکمه ناخواسته را به خطر بیندازید.
جستجوی سریع
یک کاتالوگ چاپی به شما این امکان را می دهد که یک نشانک را در هر جایی که نیاز دارید درج کنید، بنابراین می توانید به راحتی در عرض چند ثانیه به صفحه ای که باید بررسی کنید بازگردید.
کاتالوگ های دیجیتال
بیایید به سراغ کاتالوگ های دیجیتال برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال ایجاد می شوند و امروزه اکثر شرکت ها تنها از ابزارهای دیجیتال برای توزیع و تبلیغ اسناد خود استفاده می کنند.
یک کاتالوگ دیجیتال معمولاً در قالب PDF ایجاد می شود تا سریع و آسان به مشتریان تحویل داده شود. همچنین امکان ایجاد فلیپ بوک با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی وجود دارد. فلیپ بوک ها انتشارات آنلاین و تعاملی هستند که از مجلات کاغذی تقلید می کنند. برای ایجاد یک فلیپ بوک، اغلب لازم است که یک PDF کامل سند آماده تبدیل به یک فرمت تعاملی باشد.
کاتالوگ های دیجیتال در مقایسه با هزینه های چاپ و توزیع که نزدیک به صفر است، صرفه جویی زیادی را ارائه می دهند. علاوه بر این، به اشتراک گذاری و تبلیغ سند شما فوری تر است، زیرا فقط باید آن را در وب سایت خود آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.
مزایای یک کاتالوگ چاپی در یک کاتالوگ دیجیتال وجود ندارد، اما… اینها را می توان در خوانایی بیشتر، کاربرپسند بودن، و احساس کلی مشارکت و حرفه ای بودن خلاصه کرد.
چه قسمت هایی یک کاتالوگ را تشکیل می دهند؟
کاتالوگ سندی است که از بخش های مختلف تشکیل شده است. برخی از آنها همیشه استفاده می شوند، مانند جلد، فهرست مطالب، و پشت جلد. بقیه به نوع پروژه و در صورت نیاز بستگی دارد:
پوشش جلو
شاخص شست
صفحات معرفی: توضیحات، تبلیغات
فهرست مطالب: فصل ها/بخش ها، فصل های فرعی، شاخص های شماره صفحه
کاتالوگ: جداکننده فصل
فهرست مطالب: به ترتیب حروف الفبا یا بر اساس کد
صفحات پایانی: توضیحات، تبلیغات، یادداشت ها
پشت جلد
چگونه یک کاتالوگ را سازماندهی می کنید؟
اطلاعاتی که می خواهیم درج کنیم باید با در نظر گرفتن اینکه مشتری چگونه با کاتالوگ مشورت می کند، سازماندهی شود. شما باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید: آیا مشتری محصولات را بر اساس دسته بندی جستجو می کند یا هر صفحه را ورق می زند؟ آیا مشتری نسخه کاغذی را ترجیح می دهد یا دیجیتال؟
در اغلب موارد، اگر در مورد یک کاتالوگ تجاری صحبت می کنیم، سازماندهی عناصر بر اساس دسته یا ویژگی محصول، مانند قیمت، رنگ، کاربرد و غیره مفید است.
کاتالوگ ها با کاربردهای متفاوت ساختار متفاوتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، به کاتالوگ های پزشکی فکر کنید که در آن مقالات بر اساس حروف الفبا مرتب شده اند. گاهی اوقات، سازماندهی محصولات به روشی شهودی یا با استفاده از معیارهای کمتر سختگیرانه، شاید مخلوط کردن قوانین مفید است. به این ترتیب مشتریان با مراجعه به هر صفحه تعامل بیشتری خواهند داشت.
مناسب ترین فرد برای ایجاد کاتالوگ چه کسی است؟
هیچ فردی وجود ندارد که یک کاتالوگ ایجاد کند. پاسخ این است که افراد زیادی درگیر این کار هستند.
تیم های فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و گرافیک همگی در فرآیند ایجاد کاتالوگ دخیل هستند. بخش گرافیک می تواند داخلی یا برون سپاری شود (به یک آژانس ارتباطات / طراح گرافیک آزاد).
برای ساخت کاتالوگ به چه عناصری نیاز دارم؟
برای ایجاد کاتالوگ به موارد زیر نیاز دارید:
داده های محصول
تصاویر
چیدمان کاتالوگ
بیایید با جزئیات به آنها نگاه کنیم.
چاپ کاتالوگ محصولات
داده های محصول
اول از همه، برای ایجاد یک کاتالوگ به اطلاعات محصول خود نیاز دارید. منظور ما از داده های محصول: کدها (SKUs / شماره اقلام)، دسته بندی، زیرمجموعه، نام محصول، توضیحات، ویژگی ها، قیمت ها، بارکدها و غیره است.
این اطلاعات می تواند در موارد زیر باشد:
پایگاه داده کسب و کار / سیستم های ERP: SAP، Oracle، IBM AS400، Microsoft Dynamics، Sage، Infor، ePromis و غیره.
یک یا چند برگه اکسل (یا فایل های CSV، TXT)
فایل های XML
فایل های SQL
وب سایت شرکت
فایل های کاتالوگ قبلی (Adobe InDesign، QuarkXPress و غیره)
تصاویر
قبلاً، پس از جمعآوری تمام اطلاعات متنی که میخواهید در سند خود درج کنید، باید تمام تصاویر مقالات و نمادها/نمادهای نهایی را در صورت نیاز جمع آوری کنید.
اگر در حال ایجاد یک کاتالوگ چاپی هستید، به تصاویر محصول با کیفیت (200/300 dpi) نیاز دارید. تصاویر با کیفیت خوب برای تبدیل کاتالوگ شما به یک سند حرفه ای ضروری هستند.
اغلب، شما تمام تصاویر محصول را در اختیار ندارید و ممکن است سعی کنید آنها را از وب سایت شرکت خود بازیابی کنید. این تصاویر کیفیت خوبی نخواهند داشت (معمولاً 72 نقطه در اینچ). بنابراین، آنها برای استفاده در کاتالوگ چاپی مناسب نیستند.