تاریخچه لوگو اینستاگرام
این نگاهی به لوگو اینستاگرام و تاریخچه پشت این شرکت است.
در 12 سال، لوگوی اینستاگرام به نزدیک به 500 میلیون کاربر فعال روزانه خدمات رسانی می کند - این محبوبیت باورنکردنی است. این کاربران وفادار برای سالهای آینده به ارتباط با برند اینستاگرام ادامه خواهند داد. همچنین، شرکت مادر - فیس بوک، و رهبر نمادین آن - مارک زاکربرگ، هرگز دست از تبلیغات رایگان رسانههای محلی و بینالمللی که برای تغذیه مخاطبان خود به محتوای بحث برانگیز نیاز دارند، برنمیدارند.
یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد – این ضرب المثل می تواند دلیلی باشد که شرکت ها مبالغ هنگفتی را صرف درست کردن استراتژی های لوگو و برند خود می کنند. قبل از سال 2010، هیچ کس تصور نمی کرد که یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس میلیاردها دلار ارزش داشته باشد در حالی که منبع درآمد بسیاری از برندهای دیگر را تشکیل می دهد. لوگوی اینستاگرام تقریباً به هر کجا که نگاه کنید برجسته است، روی تلفنها، ویترین فروشگاهها، بیلبوردها و بسیاری مکانهای دیگر.
اینستاگرام یکی دیگر از استارت آپ های موفق سیلیکون ولی، مرکز فناوری جهان است. اینستاگرام پورتی برای «آنی» و «تلگرام» است. امروز، چیزی که در سال 2010 به عنوان یک برنامه چک کردن موبایل شروع به کار کرد، به بزرگترین پلتفرم اشتراکگذاری عکس و ویدیو و یکی از شناختهشدهترین برندها در جهان تبدیل شده است.
برای طراحی لوگو حرفه ای آژانس هویت برند آرمکده به شما پیشنهاد می شود.
اینستاگرام، تا ژوئن 2020، یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد که 52٪ زن و 48٪ مرد هستند. اینستاگرام موفقیت و محبوبیت خود را به رابط سازگار با موبایل، ادغام داستان بهتر و رابط تجارت الکترونیکی دوستانه خود می داند. همچنین کشف محتوای آسان آن نیز عامل دیگری است. لوگوی رنگارنگ اینستاگرام نقش اصلی را در این محبوبیت بازی کرده است. این برنامه را به عظمت خود نشان داده است.
https://blog.logomyway.com/wp-content/uploads/2020/09/instagram-logo-evolution-1.jpg
بیایید لوگوی اینستاگرام و برخی از تاریخچه پشت برنامه و مدل کسب و کار را بررسی کنیم. لوگوی نمادین اینستاگرام به آن کمک کرده تا به یکی از شناخته شده ترین برندهای جهان تبدیل شود.
تاریخچه لوگوی اینستاگرام
کارآفرینان باهوش از قدرت پشت طراحی لوگو و تاثیری که می توانند بر مردم و برند تجاری کلی آنها بگذارند، می دانند. بنابراین، آنها سخت تلاش می کنند تا لوگوی خود را به روز نگه دارند تا مرتبط با تغییرات در صنایع خود باقی بماند. لوگوی اینستاگرام، مانند بسیاری از موارد قبلی، در ده سال گذشته تکامل یافته است. طراحی لوگوی اینستاگرام سه تغییر باورنکردنی داشته است.
کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران، لوگوی اصلی را در سال 2010 طراحی کرد. برای نشان دادن آنچه اینستاگرام در آن زمان به اشتراک گذاری عکس بود، یک دوربین پولاروید با نوار رنگین کمان را انتخاب کرد.
اما در اواخر همان سال، کوین و تیمش موافقت کردند که خدمات کول رایز، عکاس و طراح حرفه ای را برون سپاری کنند. کوین عاشق لوگوی جدید بود که از دوربین بل و هاول دهه 1950 الهام گرفته بود. طراحی لوگوی Cole Rise فوراً به شهرت رسید و این شرکت تا سال 2016 از آن استفاده کرد.
هنگامی که اینستاگرام سومین طراحی لوگوی خود را ارائه کرد، اینترنت با نظرات منفی پر شد. طراحی لوگوی 2016، اگرچه کاملاً متفاوت به نظر می رسد، یک تصویر کلی از تصویر منحصر به فرد دوربین پولاروید است. نوارهای رنگین کمانی که در لوگوی قبلی برجسته بودند حذف شدند. با وجود واکنش شدید، طراحی لوگوی مینیمالیستی جدید بدون تغییر باقی مانده است. رابرت پادبری طراح این اثر جدید بود.
عناصر طراحی لوگو اینستاگرام
امروزه اینستاگرام چیزی فراتر از یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس است. ادغام اشتراک گذاری ویدیو، شبکه های رسانه های اجتماعی و تبلیغات، آن را به یکی از اعتیادآورترین اپلیکیشن ها در جهان تبدیل کرده است. به قدری سودمند شده است که افراد مشهور و تبلیغکنندگان نمیتوانند از آن به اندازه کافی استفاده کنند.
لوگوی اینستاگرام، از همه نشانه ها، عنصر طراحی خود را از دست نداده است. مربع و دایره اریب کنونی همچنان نمایانگر دوربین قدیمی پولاروید است. این عنصر از لوگوی اینستاگرام نشان دهنده تمرکز، نوستالژی، جوانی و خاطرات است. به اشتراک گذاری لحظات رنگارنگ با دوستان و عزیزان از همان ابتدا مورد توجه برنامه بوده است.
لوگوی IG همه چیز در مورد رنگ ها است. صاحبان برنامه هرگز این را از جهان پنهان نکرده اند. عکسها و فیلمها منابع اصلی رنگها هستند زیرا محتوای خود را از طبیعت میگیرند. بیشتر رنگ های روی لوگوی اینستاگرام رنگ های گرم هستند که نشان دهنده اشتیاق و انرژی هستند.
خوب، بیایید از یان اسپالتر، رئیس طراحی اینستاگرام بشنویم: «رنگ همیشه بخش بزرگی از اینستاگرام بوده است - شما آن را در نماد برنامه کلاسیک، فیلترها و عکسها و ویدیوهای انجمن میبینید. وقتی شروع به تجسم مجدد رنگین کمان کردیم، گزینه های حداقلی بیشتری را بررسی کردیم، اما در نهایت برای تکمیل گلیف به گرما و انرژی بیشتری نیاز داشتیم. در حالی که لوگو دریچه ای رنگارنگ برای ورود به برنامه اینستاگرام است، پس از ورود به برنامه، ما معتقدیم که رنگ باید مستقیماً از عکس ها و ویدیوهای جامعه باشد.
تاریخچه اینستاگرام
اینستاگرام زاییده افکار کوین سیستروم و مایک کریگر است. آنها این برنامه را در سال 2010 ایجاد کردند و نام آن را Burbn گذاشتند، یک برنامه چک کردن تلفن همراه شبیه به چهار ضلعی. از آنجایی که Burbn شبیه چهار مربع و با چند برش به نظر می رسید، بنیانگذاران تمرکز برنامه را به اشتراک گذاری عکس تغییر دادند.
در 5 مارس 2010، دو سرمایه گذار خطرپذیر از Baseline Ventures و Andreessen Horowitz سرمایه اولیه 500000 دلاری را در اختیار کوین قرار دادند تا اشتیاق کارآفرینی خود را دنبال کند. با این بودجه، اینستاگرام برخی از مغزها را به شرکت جذب کرد - جاش ریدل به عنوان مدیر جامعه (در اکتبر 2010)، شاین سوینی به عنوان مهندس (در نوامبر 2010)، و جسیکا زولمن به عنوان یک مبشر (در آگوست 2011).
اینستاگرام برای کمک به یافتن آسان عکسها و یکدیگر، قابلیتی به نام هشتگ را در ژانویه 2011 راهاندازی کرد. برای جلوگیری از برچسبگذاری عمومی، کاربران را تشویق میکند از هشتگهای خاص و مرتبط استفاده کنند. بنچمارک کپیتال، سرمایه گذار، در فوریه 2011، اینستاگرام را حدود 25 میلیون دلار ارزش گذاری کرد. با این ارزیابی، افرادی مانند جک دورسی، کریس ساکا و آدام دی آنجلو در مجموع 7 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند.
در فوریه 2012، اینستاگرام “Lux Filler” را معرفی کرد - قابلیتی که سایه ها را روشن می کند، هایلایت ها را تیره می کند و کنتراست را افزایش می دهد.
جمعآوری سرمایه سریال «B» در آوریل 2012 انجام شد. در این زمان، ارزش اینستاگرام به حدود 500 میلیون دلار افزایش یافته است. این ارزش تخمینی سرمایهگذاران خطرپذیر بیشتری از جمله جاشوا کوشنر، مالک Thrive Capital را جذب کرد. اینستاگرام 50 میلیون دلار جمع آوری کرد و کوشنر دومین سرمایه گذار بزرگ شد.
اینستاگرام «Explore» را راهاندازی کرد، یکی دیگر از ویژگیهای قدرتمند در ژوئن 2012. ویژگی «کاوش» عکسهای محبوب، برچسبهای پرطرفدار، محتوای انتخابشده را نمایش میدهد و میتواند مکانها را جستجو کند. در نوامبر 2012، اینستاگرام “نمایه وب سایت” را معرفی کرد - ویژگی که به مردم اجازه می دهد فیدهای کاربران را از یک مرورگر وب ببینند.
کاربران تلفن اندرویدی در 3 آوریل 2012 احساس و سلیقه خود را نسبت به این برنامه احساس کردند. در کمتر از 24 ساعت، کاربران بالقوه بیش از یک میلیون بار برنامه را دانلود کردند - لحظه ای بی سابقه برای سازندگان برنامه. شش روز پس از انتشار این اپلیکیشن در گوشی های اندرویدی، مارک زاکربرگ و امپراتوری فیس بوک او اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار نقد و سهام خریدند.
همچنین فیسبوک، شرکت مادر، یک اقتصاد مجازی عظیم در جهان با جمعیتی در حدود 2.6 میلیارد نفر و یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین برندها در جهان است. از این رو، هر چیزی که خود را با فیس بوک مرتبط می کند، فوراً محبوب می شود. فیسبوک زمانی که اینستاگرام را به قیمت 1 میلیارد دلار خرید، این هاله نفوذ را در اینستاگرام گسترش داد. نام تجاری فیس بوک و مبلغی که برای خرید در نظر گرفته شده، کافی است تا رسانه ها و مردم صحبت کنند.
در سپتامبر 2018، اعلامیه بنیانگذاران، کریگر و سیستروم، مبنی بر کنارهگیری از محصولی که ایجاد کردهاند، جهان را شوکه کرد. این یک لحظه احساسی بود، اما تبلیغات گسترده ای برای برنامه و لوگوی آن بود. چرا؟ چرا که رسانه ها نمی توانستند در مورد آن صحبت نکنند.
این معامله با چند مشکل مواجه شد که به طور رسمی در 6 سپتامبر 2012 حل شد و به فیس بوک اجازه داد تا قیمت خرید 300 میلیون دلاری نقدی و 23 میلیون دلاری را در سهام ارائه دهد. مجله آمریکایی وایرد گزارش داد که کوین سیستروم از فروش اینستاگرام 400 میلیون دلار به دست آورده است - فداکاری که به خوبی جبران شده است.
در ژوئن 2013، اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرد که به کاربران خود اجازه میدهد یک ویدیوی 15 ثانیهای را با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارند. اینستاگرام «Instagram Direct» را در دسامبر 2013 راهاندازی کرد، قابلیتی که به کاربرانی که یکدیگر را دنبال میکنند اجازه میدهد پیامهای خصوصی همراه با عکس و ویدیو ارسال کنند.
در ژوئن 2015، اینستاگرام پروفایل های تصویر زاویه دار را با پروفایل های دایره ای جایگزین کرد. همچنین رابط دسکتاپ اینستاگرام را مینیمال و مسطح کرد تا شبیه یک وب سایت تلفن همراه باشد. با این حال، این تغییر فضای کافی برای اشتراک گذاری عکس ها را در صفحه نمایش فراهم کرد.
مایکروسافت از سال 2013 نسخه بتای اینستاگرام را داشت. بنابراین، برای مایکروسافت رویایی بود که اینستاگرام “برنامه موبایل ویندوز 10″ را در آوریل 2016 راه اندازی کرد. این برنامه جدید از مشاهده ویدیو، پس از ایجاد، پخش جریانی زنده، و البوم عکس.
در آگوست 2016، اینستاگرام «استوریهای اینستاگرام» را راهاندازی کرد – قابلیتی که به کاربرانش اجازه میدهد عکس بگیرند، آنها را با افکتها و لایهها تقویت کنند و در نهایت آنها را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنند. به همین ترتیب، اینستاگرام «لایک کامنت» را در دسامبر همان سال معرفی کرد.
کریگر و سیستروم، بنیانگذاران اینستاگرام، در سپتامبر 2018 تصمیم خود را مبنی بر کناره گیری از اینستاگرام اعلام کردند، در همان سال و دقیقاً در ماه اکتبر، اینستاگرام آدامز موسری را به عنوان رئیس جدید اینستاگرام منصوب کرد.
در مارس 2020، تأثیرات COVID-19 باعث شد تا اینستاگرام «Co-Watching» را منتشر کند - قابلیتی که به کاربران امکان می دهد پست ها را از طریق تماس های ویدیویی به اشتراک بگذارند. این ویژگی پاسخی به موقع برای برقراری ارتباط مجازی با دوستان و عزیزان بود، زیرا دولت ها به شهروندان می گفتند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. در آگوست 2020، اینستاگرام “قرارهای اینستاگرام” را منتشر کرد - یک ویژگی اضافی که عملکردهای TikTok را تقلید می کند. به طور مشابه، فیس بوک در همان ماه شروع به ادغام اینستاگرام دایرکت در فیس بوک مسنجر کرد.
اپلیکیشن اینستاگرام پس از تصاحب فیس بوک، نوآوری های زیادی را به خود دیده است. برخی از ویژگی ها عبارتند از تبلیغات IGTV، فروشگاه فیس بوک، فروشگاه اینستاگرام، خرید زنده و اتاق های مسنجر.