چطور یک لوگو طراحی کنیم وقتی حتی طراح لوگو نیستیم؟ (قسمت چهارم)
در مقالات قبل درباره اصول طراحی لوگو، نشانهها و انواع سبک طراحی لوگو، روانشناسی رنگ و انواع فونت های لوگو صحبت کردیم. امروز نیز در آخرین قسمت از سلسله مقالات چطور یک لوگو طراحی کنیم به بحث درباره استفاده از نرم افزارهای فتوشاپ، ایلاستریتور و لوگوسازهای آنلاین خواهیم پرداخت.
مرحله 4: یک لوگو بسازید
“شما به من می گویید که بالاخره می توانم طراحی لوگوی خود را شروع کنم؟”
بله، بله ما هستیم. مطمئن نیستید که چگونه طراحی خود را انجام دهید؟ در اینجا سه گزینه DIY وجود دارد:
گزینه شماره 1: لوگوی خود را از ابتدا طراحی کنید
اگر قبلاً تجربه طراحی داشته اید و به نرم افزارهایی مانند Adobe Illustrator یا Photoshop دسترسی دارید، طراحی لوگوی خود از ابتدا یک گزینه است.
استخدام یک طراح برای طراحی لوگو حرفه ای شما از ابتدا می تواند گران و سریع باشد! استفاده از ابزار و تخصص خود به شما آزادی کامل در ظاهر طراحی شما می دهد و در عین حال در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.
گزینه شماره 2: یک الگوی لوگو بخرید و آن را سفارشی کنید
گزینه دیگر استفاده از یک الگو است. چند شرکت و سایت هستند که قالبهای لوگوی رایگان یا پولی را ارائه میدهند که میتوانید با ویرایش نام شرکت، رنگها و موارد دیگر، آنها را سفارشی کنید.
دو مشکل احتمالی در این روش: 1) این الگوها ممکن است چندان قابل تنظیم نباشند، و 2) صدها، (شاید حتی هزاران) شرکت دیگر با طراحی لوگوی تقریباً یکسان با شما وجود داشته باشد.
درست مانند مردم، لوگوها نیز منحصر به فرد هستند. هر کسب و کاری باید قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. به محض اینکه لوگوی شما شبیه لوگوی دیگران شد، آگاهی از برند شما کاهش می یابد!
اگر هنوز هم میخواهید این روش را آزمایش کنید، توصیه میکنیم از یک سازنده لوگوی آنلاین نیز استفاده کنید، زیرا ممکن است از نظر قیمت بسیار شبیه به هم باشند، اما سازندگان لوگو انعطافپذیری بیشتری را در طراحی شما به شما میدهند.
گزینه شماره 3: از یک آرم ساز آنلاین استفاده کنید
اگر می خواهید یک لوگوی سفارشی منحصر به فرد داشته باشید، اما تجربه طراحی یا زمانی را ندارید که خودتان آن را انجام دهید، استفاده از یک سازنده لوگوی آنلاین احتمالا بهترین گزینه برای شماست!
به جای کار با یک الگو، این ابزارها به شما این امکان را می دهند که طرح های خود را با یک پلت فرم طراحی بسیار شهودی و هوشمندتر ایجاد کنید.
Looka از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به درک ترجیحات طراحی شما استفاده می کند و لوگوهای شخصی ایجاد می کند که سپس می توانید در برنامه ویرایش کنید تا زمانی که از طراحی راضی باشید.
مرحله 5: تست و نهایی کردن
هنگامی که یک لوگو (یا چند لوگو!) طراحی کردید، زمان آن است که تست استرس انجام دهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از نهایی کردن طراحی لوگوی تجاری خود به آنها بپردازید:
آیا لوگوی من مقیاس پذیر است؟
داشتن یک لوگو مقیاس پذیر به این معنی است که می توانید آن را در هر کجا و هر کجا که دلتان بخواهد نمایش دهید (خوب، تقریباً هر کجا). آیا می خواهید آن را روی یک بیلبورد بزرگ قرار دهید؟ در مورد کارت ویزیت خود چطور؟
هنگامی که یک لوگو مقیاس پذیر دارید، هر کجا که تصمیم بگیرید آن را قرار دهید، تمیز و واضح به نظر می رسد (پیکسلی نیست) و خواندن و شناسایی آن آسان خواهد بود. بررسی کنید که لوگوی شما در اندازه های بزرگ و کوچک کار کند و خوانا باقی بماند.
یکی دیگر از موارد ضروری برای یک لوگوی مقیاس پذیر: یک فایل برداری.
فایلهای برداری ضروری هستند، زیرا بهعنوان فایل اصلی عمل میکنند که میتوانید بینهایت مقیاس، ویرایش، یا ارسال به طراح یا چاپگر را داشته باشید. آنها در برنامه هایی مانند Adobe Illustrator ایجاد می شوند و سپس می توانند به هر فرمت فایل دیگری که نیاز دارید مانند PNG یا JPG تبدیل شوند. نمونه هایی از فایل های برداری SVG، EPS و PDF هستند.
آیا لوگوی من در تمام مشکی خوب به نظر می رسد یا تمام سفید؟
داشتن یک نسخه تمام سیاه و سفید از لوگوی خود با پس زمینه شفاف ضروری است. چرا؟ زیرا به لوگوی شما اجازه می دهد تا همه کاره تر باشد و در محیط های بصری مختلف کار کند.
وقتی پسزمینه لوگوی شما شفاف است، به شما این قدرت را میدهد که لوگوی خود را روی هر پسزمینه رنگی، از جمله تصاویر و ویدئوها، قرار دهید!
اگر لوگوی شما هنگام تغییر به تمام سیاه یا سفید به خوبی ترجمه نمی شود، در نظر داشته باشید که تغییراتی در آن ایجاد کنید. آیا فونت باید پررنگتر باشد یا نماد سادهتر؟ آیا چیدمان متفاوت لوگوی شما را سازگارتر می کند؟
آیا لوگوی من در برنامه هایی که بیشتر از آن استفاده خواهم کرد خوب به نظر می رسد؟
بسته به شرکت شما، و جایی که بیشترین تعامل و تعامل با مشتریان خود را خواهید داشت، ممکن است بر طراحی لوگوی شما تأثیر بگذارد.
آیا برای ایجاد یک جامعه اجتماعی قوی برنامه ریزی می کنید؟ به این فکر کنید که لوگو (یا تغییرات لوگوی) شما در پروفایل های رسانه های اجتماعی شما چگونه به نظر می رسد. از تصاویر نمایه گرفته تا بنرها و پست ها، می خواهید لوگوی خود در همه این محیط های اجتماعی عالی به نظر برسد.
از طرف دیگر، میتوانید لوگوی خود را بیشتر بر روی آثار چاپی مانند برچسبهای ماشین، کارت ویزیت و پوستر به نمایش بگذارید. آیا لوگوی شما در یک کارت کوچک شده خوب به نظر می رسد یا در یک چاپ بزرگ کوچک شده است؟ آیا عناصر پیچیده ای دارد که باید ساده تر شوند؟
به این فکر کنید که لوگوی شما در تمام برنامههای اصلی شما چگونه به نظر میرسد و تغییراتی را بر اساس آن اعمال کنید تا از جذابیت بهینه لوگو اطمینان حاصل کنید.
آیا تنوع لوگوی متفاوتی برای کاربردهای مختلف دارم؟
این ما را به تغییرات لوگو هدایت می کند، که لوگوی شما را متنوع تر و استفاده آسان تر می کند. داشتن یک علامت کلمه متمایز (تایپوگرافی)، و همچنین یک نماد منحصر به فرد (تصویر)، به شما این امکان را می دهد که از عناصر با هم یا جداگانه برای نشان دادن برند خود استفاده کنید. برند زیر از نماد کرگدن خود برای کمک به نشان دادن نام تجاری خود در تمام پلتفرم ها استفاده می کند.
بنابراین، لوگویی که به عنوان عکس نمایه فیس بوک خود دارید ممکن است یک نسخه فقط نماد یا تک نگار باشد، در حالی که لوگویی که روی یک تی شرت چاپ می کنید لوگوی “کامل” خواهد بود - اگرچه آنها متفاوت هستند، اما نشان دهنده همان مارک
هنگامی که لوگوی خود را طراحی و آزمایش کردید، در نهایت زمان آن فرا می رسد که آن را عملی کنید. از این گذشته، یک لوگوی زیبا که طراحی شده باشد، اگر روی چیزی اعمال نشود، ارزشی ندارد! در اینجا چند مکان عالی - آنلاین و آفلاین - برای شروع وجود دارد:
تصویر و بنر پروفایل شبکه های اجتماعی
هدر وب سایت و فاویکون
امضای ایمیل
کارت بازرگانی
استیکرها
بسته بندی
لوازم التحرير
فاکتورها و رسیدها
تی شرت، کلاه، لیوان، و سوآپ های مختلف
به یاد داشته باشید: اگر چیزی با لوگوی خود چاپ می کنید، یک فایل برداری (EPS یا SVG) ارسال کنید. اگر با یک شرکت چاپ کار می کنید، آنها معمولاً این درخواست را می کنند. اگر نه، به هر حال آن را بفرستید تا همه چیز لازم را داشته باشند تا مطمئن شوند که پرینت های شما واضح به نظر می رسند.
آیا دستورالعمل برند دارم؟
در نهایت، پس از نهایی کردن یک طراحی، میخواهید دستورالعملهایی برای برند ایجاد کنید. دستورالعملهای برند مجموعهای از قوانین درباره نحوه نمایندگی برندتان در کانالها و داراییها هستند که به کسب و کار شما کمک میکنند تا در حین رشد، اعتبار و شناخته شدن را ایجاد کند. دستورالعمل های برند باید شامل موارد زیر باشد:
یک صفحه جلد
دستورالعمل های لوگو
پالت های رنگی
تایپوگرافی
نمونه های استفاده
آنها همچنین می توانند شامل بیانیه ماموریت، قوانین بصری پیرامون تصاویر و نمادها، دستورالعمل های صوتی برند، و مشخصات دارایی هایی مانند بسته بندی، بازاریابی ایمیلی و غیره باشند.
(اگر با Looka یک لوگو طراحی می کنید، می توانید بلافاصله دستورالعمل های برند ایجاد کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما همیشه بهترین ظاهر خود را دارد.)
بیایید خلاصه کنیم - برای طراحی یک لوگوی شگفتانگیز، ایده خوبی است که درباره برند خود تحقیق کنید، اصول طراحی لوگو را بیاموزید، رنگها، فونتها و نمادها را کشف کنید و سپس ایجاد کنید! برای خلاصه ای از نکات عالی طراحی لوگو، ویدیوی زیر را ببینید.
هنگامی که یک یا دو گزینه برای کار دارید، لوگوی خود را در اندازه های مختلف و روی مدل های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می کند. در صورت نیاز، آن را تنظیم کنید و اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، آن را به چند نفر از افرادی که به آنها اعتماد دارید نشان دهید.
پس از تکمیل این مراحل، می توانید مطمئن باشید که یک لوگوی قوی برای نمایش به دنیا دارید. شما این را دارید!
منبع: https://looka.com/blog/how-to-design-a-logo/